2015. április 2., csütörtök

Isten és Jézus

Sokan hasonlítják Istent, vagy a Szentlelket a szélhez. Most leírom a saját véleményemet az egészről gyermek szemmel:









Bizony, a szél nagy hatalom...  Egyszerre képes hűvöset, és melegséget csinálni. Néha csak kicsit fújdogál, azonban alkalomadtán felveszi torz álarcát, és még az űrből is látni tevékenységét. Néha szeretjük frissítő hatását, olykor gyűlöljük csípős tombolását. Mindenre hatással van: fákat dönt ki, felkavarja az állóvizeket, elhordja a homok, esetleg hó buckákat, emellett viszont áramot termel, hajtja vitorlásainkat, malmainkat. Ő az, aki sose született és sose fog meghalni. Mindenhol ott van, és mégse vesszük észre legtöbbször. Ha megkérdeznék, létezik-e szerintem Isten, azt mondanám igen. Olyan mint a szél. Ha jót tesz, nem vesszük észre, ha büntet, nem értjük, miért. Mindenek fölött való, mégis ott van a porban is. Felkavarja azt is. Hordozza a mi bűneinket, a sok füstöt, amit a mi gyáraink bocsátanak ki. Minden egyezik. Mégsem a szél az Isten, inkább csak még egy dolog, amivel mindezt jobban meg tudnánk érteni ha akarnánk...
Kicsoda is Isten? Miért nem látjuk? 
Nos, meggyőződésem, hogy Isten létezik. Ő az, aki a kezdetek kezdetétől létezik. Minden tőle indul. Én rengeteget gondolkodom arról, vajon mikor kezdődött az idő? Mikor "keletkezett" Isten? Hogy néz ki Ő?
Nos... ezektől legtöbbször megfájdul a fejem, és inkább hagyom őket. Viszont egy két dolgot azért próbálkozom megmagyarázni magamnak.
1. Mindig is jelen volta az életemben, és továbbra is jelen lesz, a többi lényegtelen.
2. Ő hozott létre engem, ezek szerint minden mást is.
3. Számomra az idő azóta létezik, mióta az eszemet tudom. A többit felesleges magyaráznom.
4. Én úgy képzelem el Istent, mint egy fénysugarat, máshogy még nem láttam.
Szóval ilyen csálé kis magyarázataim vannak ezekre a kérdésekre. A széllel csak a kettes pontban tér el. De ugye milyen mély különbség?
Mire jó nekem Isten?
Ha először olvasol róla, jogosan kérdezed, mire lenne jó a kapcsolat vele, de akkor is, ha egyszerűen eddig neked nyolc volt az egész, vagy csak unalmas.
Hát drága, közlöm veled, hogy Isten útmutató az élethez. Néha egészen elveszettnek hiheted magad, vagy magányosnak. Lehetsz reménytelennek tűnő helyzetben, nem kell mást tenned, csak hozzászólni. Ha tényleg úgy érzed, nincs már semmi jó az életedben, fordulj hozzá. Kérd a segítségét, és hidd el, hogy meg fog hallgatni. Talán nem elsőre, de senkit sem hagy egyedül.
Hogyan lépjek kapcsolatba Istennel?
Tudod, ennek három fajtája van, de a legjobb, ha minél többet próbálsz alkalmazni. Érezned kell, hogy szükséged van rá, és valóban el kell hinned, hogy Ő SEGÍT! De nem úgy kell kérni tőle, hogy próba szerencse, se nem úgy, hogy első alkalommal nem adta meg amit kértél, aztán már nincs is értelme. Ha olyat kérsz tőle, ami nem lenne hasznodra, ne számíts rá, hogy megkapod, amit kértél, lehet, hogy jóval jobb dologgal ajándékoz meg téged! FIGYELEM! Isten nem egy gép, hogy bedobsz egy imát, és megad bármit!!! Ez nagyon fontos! Bármit kérhetsz tőle, de ne légy telhetetlen!
1. Ima: Nem kell tudni a Miatyánkot ahhoz, hogy valaki imádkozhasson. Ahhoz csak hit kell. Imádkozhatsz gondolatban, és szavakban is, a lényeg, hogy Istenhez szólj.
2. Egy jó gyülekezet: Ez kissé bonyolult... Mindig a korodhoz illő gyülekezetet keress, hogy támogassanak a hitben. Nem feltétlenül az Istentisztelet a legjobb megoldás. Ha egy rossz prédikációt hallasz, könnyen elmehet a kedved az egésztől. Inkább keress kötetlenebb összejöveteleket, mint például filmes klub, vagy esetleg Biblia olvasó kör, de a kórus is egy jó választás. Vannak keresztyén táborok is, mint például ugye az ifjúsági táborok, amiből rögtön milliónyit találsz, és ott vannak a nagyobbaknak szóló például Mekdsz táborok. Lényeg, hogy legyen kivel beszélgetned a hitrő, és minél többet halj Istenről.
3. Biblia és társai: Hát a Biblia olvasásához én sem kezdtem még hozzá, azt nem is mondom. DE! Vannak az úgy nevezett Napi igék, Útmutatók, Biblia olvasó kalauzok, amik rövid igéket írnak minden napra. Ezek megerősíthetnek a hitedben, és mindig adnak egy eligazítást. Isten ez által is üzenhet nekünk, csak észre kell venni!
Mit tegyek, ha eddigi életemben nem voltam valami "jó"?
Senki sem tökéletes, és Isten bármikor képes megbocsátani neked, ha megbánod bűneidet. És ha bármi jót tettél, azt már mind vele tetted. Ezekre ajánlatos olvasni a Narnia könyveket, amiben rejtve van Isten, aki nem más, mint Aslan. Ha meg még közelebb akarsz Istenhez kerülni, van könnyűzenében rengeteg olyan szám, ami keresztén, kedvedre válogathatsz!
Kicsoda Jézus?
Jézus Isten fia, aki emberi alakot öltött, majd a kereszten feláldozta magát, hogy elvegye bűneinket. Ha kezded úgy érezni, sikerült átadnod az irányítást az életed fölött Istennek, fogadd barátodul Jézust, és tapasztald meg, hogy Ő mindig veled van, és hogy személyesen érted haltam, és értem, és mindenkiért személyesen, mert már akkor is fontos voltál neki.

Azt hiszem, röviden tömören eléggé összefoglaltam mindent. Remélem sikerült felkeltenem az érdeklődésedet Isten és Jézus felé. Ha valami még kérdéses neked, a hozzászólásban mindenre szívesen válaszolok!

10 megjegyzés:

  1. Hát szia!
    Megint én ^^
    Őszintén? Imádom a blogodat! Szerintem nagyon hasznos, amit írsz! Jó irányba terelődtél, ha engem kérdezed! Bár igaz, én keresztény vagyok, olyan iskolába is járok, de mégsem hiszek ebben az egészben. Ennek ellenére, meglepő módon (és ez valóban az, ugyanis ha Istenről, Jézusról és társairól beszélnek körülöttem, általában máshová figyelek, ritkább esetben bealszom) ez a cikk még az én érdeklődésemet is felkeltette. Amit pedig a szélről írtál, az valóban segített!
    Mindenképpen folytasd, és írd ki magadból ezen a blogon az érzelmeidet! Keress érdekes témákat, amik érdekelnek, és bátran mond el a véleményedet!
    Mindenesetre engem töviről-hegyire megfogtál, fel is iratkoztam! <3
    UI.: Valahogy itt sem tudok megbékélni a design-nal. Szerintem kérj segítséget, vagy ha olyan vagy, mint én (türelmetlen ^^), akkor a deviantart-ról beszerezhetsz. (Ha esetleg nem tudod, hogy kell, bátran írj rám fb-n, ott is ez a nevem :) )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Igen, ezek szerint elértem a célomat! Továbbra is ezt fogom tenni, és írni! :) Facebookon bejelöltelek, remélem segítesz! ^^

      Törlés
  2. Hey!
    Általában 3 verzió létezik:
    -a fiúé
    -a lányé
    - és az enyém!
    Amikor felugrott a blogod első benyomásom jó volt, mert a szél szót láttam meg először és a szélben mindig nagyon szexi vagyok, de aztán rájöttem, hogy a blogod egyáltalán nem érdekel!
    csók-puszi
    Pletykacica :*

    VálaszTörlés
  3. Ui.: Elolvastam az előző komit hát kár volt! sztem nem csak a designban kéne segítséget kérned hanem alapból is! Tudom h imádsz(ki nem??? ;) )
    xoxo <3
    Pletykacica :*

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gossip Girl!

      Tudom nem én vagyok az író, de visszafoghatnád magad egy pöppet :) Nem akarok ilyen háborúskodást, de szebben is megfogalmazhatnád a gondolataidat. Ez az ô véleménye és nem a tiéd vagy az enyém. Az elôzô komizó akkor miért tudta szépen megfogalmazni /gondját/tetszését? Nem bántásból mondom de te se vagy jobb senkinél, és ôk sem rosszabbak tôled. Ha nem tetszik valami szebben is megmondhatod.

      ~Kiwa-chan

      Törlés
    2. Kedves Gossip Girl!

      Ha lényegtelen a mondandód, minek kommentelsz? Aki a blogot olvassa, azt úgy sem érdekli, hogy ilyen műveletlen libák is vannak a földön, max elszörnyülködik rajta. Sajnálom, hogy ilyen vagy. Ha segítségre van szükséged, nyugodtan keress fel! ;)
      És köszönöm Ange, és egyetértek. :)

      Törlés
  4. Figyi mar nem azert tudtommal nem vagyok se liba se muveletlen! :D En tokeletes vagyok *-*<3 es nem akarokp kotekedni de ha egesz veletlen segire lenne szuksegem biztos nem hozzad fordulnek :-D
    csok puszi
    Pletykacica

    VálaszTörlés
  5. Ha ilyen megosztó témában vezetsz blogot, akkor hozzá kell szoknod a nemtetszésüket nyilvánító emberekhez. Nem mindenki gondolkodik ugyanúgy, és nem mindenki ért ezzel egyet. De erre van a komment szekció, nem? És nem épp "ízlések és pofonok" a következő bejegyzésed címe? Akkor viseld el mások ízlésének kinyilvánítását. Ha nem tetszik, ne publikálj.

    Pletykacica, a helyedben meg azért vigyáznék, rám ne szakadjon a plafon túlzott magabiztosságomban.

    VálaszTörlés
  6. Jó, igen, felhúztam magam, de akkor sincs joga puszta ízlés kinyilvánítás céljából ilyen hangnemben beszélni velem! Már ne haragudj, de szerintem nem csoda, hogy felhúzott. Oké, hogy más a véleménye, de minek kell így... na mindegy. Nem ragozom tovább, jobb ha nem idegelem fel jobban magam...

    VálaszTörlés
  7. Már miért ne lenne? :P Szólásszabadság van, csak megmondta a véleményét.
    Ha nem tetszik, ne oszd meg a munkáid. Mert biztosra mondhatom, hogy mindig lesznek olyanok, akiknek nem fog tetszeni. Vagy tiltsd le a kommenteket.

    VálaszTörlés